Tombola

Met de kijkdagen organiseert onze scholengmeenschap samen met het Buitengewoon Secundair Onderwijs Sint-Jansberg de jaarlijkse tombola. Ook dit jaar zijn er 100 prijzen te winnen! De loten worden vanaf eind april verkocht door onze leerlingen aan de prijs van 1 euro per lot. Meer informatie over de tombola, de prijzen, bekendmaking van de uitslag en afhalen van de prijzen? 
Klik op de afbeelding!

Oud-leerlingen spreek nog eens af op de kijkdagen!

Oud-leerlingen, willen jullie met vroegere klasgenoten samen een bezoek brengen aan onze KIJKDAGEN?

  • Duid een contactpersoon aan die ons voor 15 juni via dit formulier meldt:

          o   de naam en het schooljaar van je vroegere klas;

          o   met hoeveel klasgenoten jullie samen op bezoek komen;

          o   wanneer jullie ons willen bezoeken: zaterdag of zondag + het juiste uur.

          o   hoeveel extra personen (partner en/of kinderen?) jullie meebrengen.

  • Wij zorgen voor een gezellige tafel waaraan jullie kunnen bijpraten met enkele gratis drankjes voor jullie onze kijkdagen te bezoeken.

Verhuur van onze infrastructuur

Onze scholengemeenschap beschikt over verschillende modern ingerichte les- en praktijklokalen. Bedrijven en organisaties kunnen onze vaklokalen huren voor opleidingen en seminaries. Tevens hebben wij een internaat dat tijdens de schoolvakanties verhuurd wordt. Daarnaast is er een ruime sporthal met aanliggende sportvelden.

Ook onze polyvalente zaal en verschillende vergaderlokalen stellen wij graag ter uwer beschikking. 
Voor meer informatie hierover klik hier!

Studeren in Vlaanderen?

Wat betekent eerste, tweede en derde graad?

Studeren in Vlaanderen?
De schooltijd tussen het lager en het hoger onderwijs, wordt in het Vlaamse onderwijs secundair onderwijs genoemd, perfect vergelijkbaar met het middelbaar onderwijs in Nederland. Leerlingen starten op de leeftijd van 12 jaar (onmiddellijk na de basisschool of het Nederlandse Groep 8 dus) in het secundair onderwijs. Dit duurt in principe 6 schooljaren (in bepaalde gevallen is een 7de jaar mogelijk), verdeeld in 3 graden van telkens 2 leerjaren. De 1ste graad sluit dus aan op het basisonderwijs en bereidt via keuzepakketten en basisopties voor op de studierichtingen en belangstellingsgebieden van de 2de graad.

1ste graad

1ste leerjaar
2de leerjaar
12 - 14 jaar

Vestigingen:
Maaseik - Pelserstraat
Neeroeteren - Zandbergerstraat
Kinrooi - Kloosterstraat

+32 89 56 32 32
+32 89 86 46 65
+32 89 70 25 43

2de graad

1ste leerjaar
2de leerjaar
14 - 16 jaar
Campus Harlindis en Relindis
Weertersteenweg 135A
3680 Maaseik
 

3de graad

1ste leerjaar
2de leerjaar
(3de leerjaar)
16 - 18 jaar
Campus Harlindis en Relindis
Weertersteenweg 135A
3680 Maaseik
 

 

Veiligheid, hygiƫne, innovatie & duurzaam ondernemerschap bij Campina in Born!

Op donderdag 4 mei 2017 mochten de leerlingen van 3 economie een kijkje nemen bij de productie van Goudse kaas in de Campina-vestiging in Born. Ze kregen er een boeiende presentatie van de HR-manager, gevolgd door een indrukwekkende rondleiding.

 

Solliciteren kan je leren

De leerlingen van 6 handel en 6 secretariaat-talen kregen een sollicitatietraining van Kitty Joosten en Mark Leeuw, recruiters bij Profcore. CV en motivatiebrief werden in de lessen Nederlands voorbereid en toegelicht tijdens een voorstelronde. Nuttige tips bij het opstellen van een cv een LinkedIn profiel kregen ze via website tools zoals Do you Buzz, Resume en Visualize.

In de eerste interactieve ronde moesten de leerlingen zichzelf te googelen als bewustwording van de invloed van sociale media. Daarna maakten ze een LinkedIn-profiel aan om hun zakelijk netwerk open te trekken.  Een aantal stellingen over gepaste houding en voorkomen werden uitvoerig besproken en door de leerlingen beoordeeld.  Als afsluiter leerden de leerlingen zichzelf, hun competenties en toekomstvisie te verwoorden in een elevator pitch. Voor de leerlingen van de leertrajecten Theoretisch-Technisch en Technisch-Praktisch volgen nog sollicitatietrainingen, ook in het kader van de Jobmarkt van Mosa-IC.

Print-vriendelijke versiePDF versie
Comments